Laatste update: 27 oktober 2024
Taxicentrale Rijnland is een prominente speler in de Nederlandse taximarkt die zich specialiseert in personenvervoer van en naar diverse luchthavens, zowel binnen als buiten Nederland. Sinds de oprichting heeft Taxicentrale Rijnland bewezen een betrouwbare en zelfstandige dienstverlener te zijn, met een sterke focus op zowel de zakelijke als de particuliere markt. In deze review duiken we dieper in de diensten, klantgerichtheid en unieke kenmerken van Taxicentrale Rijnland.
Een van de belangrijkste diensten van Taxicentrale Rijnland is het vervoer van passagiers naar en van luchthavens. Met de populariteit van vliegverkeer als vervoersmiddel is de vraag naar betrouwbare luchthavenvervoerdiensten aanzienlijk toegenomen. Taxicentrale Rijnland biedt een efficiënte en comfortabele oplossing voor deze behoefte. De centrale biedt vaste tarieven naar belangrijke luchthavens zoals Amsterdam Schiphol, Rotterdam The Hague Airport, en Eindhoven Airport. Dit geeft passagiers de gemoedsrust dat ze niet voor onverwachte verrassingen komen te staan wat betreft kosten.
De dienstverlening van Taxicentrale Rijnland richt zich zowel op zakelijke reizigers als op particulieren. Voor zakelijke klanten is tijdige aankomst en vertrek cruciaal, en dit is iets waar Taxicentrale Rijnland uitstekend in voorziet. De chauffeurs zijn getraind om professioneel om te gaan met zakelijke cliënten, daarbij zorgend voor een vlekkeloze reiservaring die begint en eindigt met punctualiteit.
Voor particulieren biedt de centrale flexibiliteit en comfort. Of het nu gaat om een vroege vlucht of een late aankomst, Taxicentrale Rijnland staat klaar om passagiers te vervoeren zonder dat zij zich zorgen hoeven te maken over het gedoe van openbaar vervoer of parkeergelegenheid op de luchthaven.
Een opvallend kenmerk van Taxicentrale Rijnland is dat het geen tussenpersoon is, maar een zelfstandig opererend bedrijf. Dit betekent dat de volledige verantwoordelijkheid en uitvoering van de diensten bij hen ligt. Dit geeft klanten de zekerheid dat hun boeking in betrouwbare handen is en dat eventuele vragen of problemen direct met de centrale zelf kunnen worden besproken. Deze directe benadering verbetert de efficiëntie van de dienstverlening en minimaliseert miscommunicatie.
Met de voortschrijdende technologie biedt Taxicentrale Rijnland haar klanten de mogelijkheid om eenvoudig online taxi’s te reserveren. Het reserveringssysteem op hun website is gebruiksvriendelijk en duidelijk. Passagiers kunnen hun ophaallocatie, bestemming en gewenste tijden invoeren, en ook het aantal passagiers en bagage specificeren. Dit systeem zorgt voor een soepele boekingservaring zonder onnodige complicaties. De mogelijkheid om vooraf een terugreis te boeken is eveneens een handige optie die veel gewaardeerd wordt door frequente reizigers.
Bij Taxicentrale Rijnland staat de klant centraal. Met een klachtenformulier en een heldere informatie- en uitlegsectie op hun website, laat de centrale zien dat ze waarde hechten aan feedback en continue verbetering van hun dienstverlening. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, kunnen klanten rekenen op een snelle en adequate respons van hun serviceafdeling. Deze klantgerichtheid en bereidheid om te luisteren naar de wensen en eisen van hun passagiers is een van de redenen waarom ze een sterke reputatie hebben opgebouwd.
Taxicentrale Rijnland biedt een betrouwbare en professionele dienst die perfect aansluit op de behoeften van zowel zakelijke als particuliere reizigers. Hun specialisatie in luchthavenvervoer en het niet afhankelijk zijn van tussenpersonen maken hen een uitstekende keuze voor iedereen die snel en efficiënt een taxi naar of van een luchthaven nodig heeft. De gebruiksvriendelijke boekingsopties en focus op klanttevredenheid maken hun dienstverlening compleet. Voor een stressvrije reiservaring is Taxicentrale Rijnland een naam om te onthouden.
Netjes op tijd
Retour rit geboekt met Taxi Rijnland.
Niets mis mee.
Beide keren op tijd.
Sterke punten
Waren op tijd.
Rijden met busjes.
Netjes op tijd
Retour rit geboekt met Taxi Rijnland.
Niets mis mee.
Beide keren op tijd.
Sterke punten
Waren op tijd.
Rijden met busjes.
Netjes op tijd
Retour rit geboekt met Taxi Rijnland.
Niets mis mee.
Beide keren op tijd.
Sterke punten
Waren op tijd.
Rijden met busjes.
Zwakke punten
geen
tevreden
Ik en mijn man hadden met pasen een vakantie geboekt naar Kaapstad in Zuid Afrika. Na het boeken van mijn ticket, heb ik gekeken voor een taxi rit naar schiphol. Zo kwam ik vervolgens op de website van taxi rijnland.
De prijs was voordelig, veel voordeliger dan de lokale taxibedrijf van Wassenaar. Na het boeken van mijn taxirit, schoot in mij de angst van: stel je voor ze komen niet opdagen.
Ik ging kijken op internet of ik wat achtergrond informatie kon vinden over het bedrijf.
Tot mijn verbazing kwam ik hierop de website en schrok me de lazerus. Ik heb toen meteen de taxicentrale gebeld of de boeking goed was doorgekomen.
De boeking was genoteerd en mevrouw kon me alles vertellen over de boeking. Ik vertelde over de reviews van dit website en dat ik me daar zorgen over maakte.
De vrouw vertelde dat het niet zo was en dat de meeste reviews niet waar zijn of door andere taxibedrijven werden geplaatst.
Nas mijn telefoongesprek was ik gerustgesteld en we werden keurig netjes op tijd opgehaald en naar schiphol gebracht. De chauffeur was heel vriendelijk. De bus zag er fatsoenlijk uit.
Bedankt Taxi Rijnland voor jullie service en zeker voor herhaling vatbaar.
Sterke punten
Prijs voordelig
Vriendelijke chauffeurs
Fatsoenlijke bus
Zwakke punten
Geen
Schiphol vervoer
Prima service en aardige mensen wij hebben heen en terug naar schiphol met Taxirijnland gereden. Alles verliep zoals gewenst en je bent goedkoper uit dan parkeren etc. Wij zullen in de toekomst zeker jullie service gebruiken. Gr Colin
Sterke punten
Netjes en aardig chauffeur
Zwakke punten
Taxibusje was niet schoon genoeg
Zeer goede ervaring met Taxi Rijnland
Wij gebruiken taxi Rijnland iedere jaar nu al langer dan 5 jaar voor vakanties en als wij naar Schiphol moeten. Altijd op tijd. En wij zijn ook altijd netjes opgehaald. EN wij raden het iedereen aan.
Sterke punten
stipt en voordelige tarieven. grote auto's
Zwakke punten
geen
Kindonvriendelijk
Voor een leuke vakantie gebruik gemaakt van de schipholservice. Aangezien wij met een ventje van een paar maanden reizen hebben we hiervoor een babyzitje bijgeboekt.
Echter, bij ophalen bleken de gordeltjes niet verstelbaar. Probleem, want ons kind is wat groot. De optie van de taxichauffeur om de kleine los te laten zitten in het stoeltje heb ik natuurlijk niet opgevolgd, dus dan maar het kind klemgezet in de gordel. niet comfortabel voor hem, maar wel de beste optie. Helemaal gezien de belachelijk wilde rijstijl van de chauffeur; hard rijden, hard door de bochten, over drempels en rotondes. Lekker met zo'n kleine; "ja, de medepassagier (wat deed die daar uberhaupt?) had haast.
Terugweg wéér gedoe met dat stoeltje; een stoel voor kids van 2 jaar; met gezicht naar voren dus. Wel een hele lieve chauffeur, maar totaal onverantwoord met een kind van een paar maanden.
Ja, ik had niet moeten instappen.. maar dan hadden we de heenweg ons vliegtuig gemist en de terug weg nog een lange tijd staan wachten op een taxi met een kind wat er klaar mee is.. tegen beter weten ingestapt en hoofdje ondersteund de hele rit..
kortom; nooit met kids deze taxi-centrale!
We wachten nog steeds op geld terug...
Deze zomer hebben we Taxi Rijnland gevraagd ons naar Schiphol en terug te brengen. Bij aankomst vanuit op Schiphol was onze bagage niet aangekomen, en waren we dus lang bezig. Toen we eindelijk buiten kwamen bleek de taxi weg. De centrale gebeld, en die zij dat we een willekeurige taxi konden nemen naar huis en het verschil bij hun declareren. Die declaratie opgestuurd, en veel achteraan gebeld en gemaild, maar geen geld gezien. Bij een wat vasthoudender telefoontje waarom we geen reactie of betaling op de declaratie krijgen werden we bedreigd.
Geluk gehad ?
Voor 5 oktober 2017 Schiphol taxi besteld voor 5:30 uur.
Na betaald te hebben met Ideal geschrokken van alle negatieve berichten en was dus bang om in tijdnood te komen . Om 5:32 uur stond taxi voor de deur.Hier dus een positievere reactie. Door alle negatieve reviews zou ik niet durven aanbevelen , ondanks dat ik wel een positieve ervaring heb gehad.
Sterke punten
gebeld om 5:25 uur waar taxi bleef (uit angst) werd verteld dat ze onderweg waren, dus wel een telefonisch contact. Werd verteld dat ze onderweg waren hetgeen dus klopte.
Reservering na 5 min geweigerd, geen geld terug.
Bij reserveren moest direct met IDeal betaald worden, prima. Binnen 5 min volgt het bericht dat de rit niet uitgevoerd kan worden. Ook dat is geen probleem. Nu 2 maanden later aantal telefoontjes en mails heb ik nog steeds mijn geld niet terug en hoor ook niets meer.
Nooit meer!
Taxi besteld en bevestiging gekregen maar bij aankomst op Schiphol geen taxi en ook geen mogelijkheid om te bellen....na talloze malen het bandje te hebben ingesproken uiteindelijk contact met de centrale die beweerde dat wij gebeld waren....niet dus....uiteindelijk na een uur een taxi.....waardeloze service!
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Alles
Opgelicht voor 35 euro
Wij hadden een taxi gereserveerd van Leiden naar Schiphol en 35 euro vooruit betaald met ideal. Door ziekte mocht ik niet vliegen en heb de taxi moeten annuleren.
Taxicentrale Rijnland reageert op geen enkele email en de centralist weet van niets.
Het geld heb ik niet terug gekregen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Slecht
Erg onprettig om na een eerste bevestiging van een rit naar schiphol 1 dag van tevoren een bericht te ontvangen dat ze helaas toch geen capaciteit hebben
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Bruiloftgasten laten staan
Enige tijd voor onze trouwdag boekten en betaalden we twee ritten voor onze gasten, inclusief onze getuigen om om 14:15 opgehaald te worden bij een groepsaccomodatie in Gelderswoude. Na de fotoshoot van ons als bruidspaar (om 14:45) werd ik (onderweg naar de locatie) door de chauffeur gebeld dat hij het adres niet kon vinden omdat zijn navigatie kapot was. Om 15:00 moesten de gasten op de trouwlocatie verzamelen. Die waren inmiddels in eigen auto's gesprongen en gelukkig op tijd onderweg naar de trouwlocatie.
De rit 's nachts terug na het feest ging gelukkig wel goed.
Op communicatie daarna werd niet gereageerd. De zaak overgedragen aan de rechtsbijstandsverzekering die ons in ieder geval schadeloos stelt. Zij gaan verhalen op taxi Rijnland.
Mijn advies voor zo'n belangrijke ceremonie: maak geen genruik van Taxi Rijnland, want ze laten de gasten gewoon staan. Voor ons nooit meer.
Overigens hebben we in de weken voor onze bruiloft nog contact gezocht via email en telefoon om 's nachts een extra taxi bij te boeken, maar daar is NOOIT op gereageerd. Gelukkig maar, achteraf. We hebben die bij de Haagse Taxicentrale geboekt en dat was perfect verzorgd.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen communicatie, komen afspraken niet na. Negeren klanten volledig.
Nooit meer Taxicentrale Rijnland
Taxicentrale Rijnland is absoluut geen aanrader! We hadden een taxi besteld voor de heenreis naar Schiphol op 1 mei jl, wat goed ging. De bestelde terugreis op 15 mei was echter een fiasco! We hebben direct na geland te zijn, zoals afgesproken, Taxicentrale Rijnland daarvan in kennis gesteld en kregen te horen dat de chauffeur geïnformeerd zou worden. Na vrij lang wachten en nog steeds geen taxi kregen wij na tig keer bellen eindelijk de heer Didar aan de lijn, die meedeelde dat het erg druk was en aangaf binnen 5 minuten terug te zullen bellen. Helaas, geen belletje van de heer Didar! Daarom na een tijdje zelf maar weer bellen en jawel, na tig keer kregen we de heer Didar weer aan de lijn; hij deelde mee niet te weten hoe lang we nog moesten wachten en toen we aangaven dat onacceptabel te vinden, deelde hij mee dat we maar een gewone taxi moesten nemen en de kosten daarvan bij Rijnland declareren. Omdat we heel veel wachtenden voor een gewone (officiële) taxi voor ons hadden, bleek dat geen optie en hebben we een familielid gebeld, die ons van Schiphol heeft opgehaald. Uiteindelijk waren we pas na 3 1/2 uur na de landing thuis, terwijl we een half uur van Schiphol wonen. De volgende dag hebben we de heer Didar ge-emailed en de situatie uitgelegd en verzocht om een financiële tegemoetkoming; immers Rijnland zou onze taxikosten vergoeden. Na daarop geen reaktie gekregen te hebben, hebben we de heer Didar nog 2 keer gebeld. Hij gaf aan 25,00 (??) te zullen vergoeden, ongeveer 1/3 van de normale taxikosten. Helaas, tot op heden geen cent ontvangen en de kans dat er nog iets gestort zal worden, achten we minimaal. Los hiervan, vinden wij het meest kwalijke van Taxicentrale Rijnland dat je op hun niet kunt vertrouwen. Je regelt niet voor niets van te voren een taxi! Kortom, nooit meer Taxicentrale Rijnland!
Zwakke punten
Niet betrouwbaar, komt afspraken niet na!
Slechte service
Enorm slechte service. Enkele weken geleden geboekt via internet en betaald met ideal. Geen bevestiging ontvangen en telefonisch niet bereikbaar. Uiteindelijk na de geboekte tijd een mail gekregen dat de reservering geannuleerd was.
Inmiddels al weken bezig om het geld terug te krijgen, maar de taxicentrale reageert niet op e-mail en telefonisch wordt er steeds gezegd dat het geld wordt teruggestort.. tot op heden helaas nog niet gebeurd.
Sterke punten
Geen
Uitstekende service
Op12 februari 2017 om 00.30 uur onder barre omstandigheden met veel sneeuw opgehaald op Schiphol. Met een kundige chauffeur werden we veilig thuis gebracht. We gebruiken TCR al veel jaren en hebben nooit klachten gehad.
Sterke punten
Stipt op tijd. Aardige chauffeurs. Goede service
Zwakke punten
Geen
Slechte service
Vandaag gebeld om een taxi voor aankomende nacht te bestellen. Er werd mij mede gedeeld dat dit niet mogelijk was. Toen ik vroeg of dit elke nacht zo was, kreeg ik als reactie: "Nee, aankomende nacht alleen niet OK! DOEG!" en er werd opgehangen. Zeer onbeleefd. Voor mij geen taxi van taxicentrale Rijnland
Zwakke punten
Onbeleefd; slechte service; niet flexibel
Keurig op tijd
Ondanks de vele negatieve reviews hebben we bij TCR een retourtje naar Schiphol geboekt. Chauffeur was netjes 5 min. voor de afgesproken tijd (4h20) aan de deur. Bij retour belde de chauffeur ons al terwijl we nog in het vliegtuig zaten, en heeft 3 kwartier op ons gewacht ivm de vertraagde bagageoplevering.
Rijstijl rustig en niet boven snelheidslimiet, geen mobieltje zappen tijdens het rijden.
Betalijng kontant in de taxi per rit, dus geen risico met vooruit betaling en geen gedoe met ideal. Een 5 EUR kortingscoupon werd ook netjes verrekend.
Sterke punten
Op tijd!
On-line boeking site werkt goed.
Vriendelijk en rustig rijden.
Zwakke punten
Auto op geel kenteken en geen taxi logo, dus bij ophaal wat moeiljik te vinden, maar met extra telefoontje was dit ook geen probleem.
cheated by Taxi Rijnland of 110
Twice I have been cheated by this company. Both times I paid in advance with Ideal.
Firstly the driver said I had not paid in advance, and insisted on further payment. He said I would get a refund, but it never came despite many emails.
Secondly I booked in advance, but had an accident and couldn't travel. I cancelled one week before the travel date, but again despite many emails I got no refund.
Beware! This company is dishonest.
Sterke punten
none
Zwakke punten
they are dishonest
Prima geregeld !
Op 13 oktober jl taxibusje voor 8 personen naar Schiphol besteld bij Taxicentrale Rijnland. Vriendelijke chauffeur was prima op tijd ! Een week later weer opgehaald door een andere chauffeur met iets kleinere taxibus. Dit was even passen en meten met 6 koffers. Door een kapotte bagageband waren wij later bij het busje dan de bedoeling was. Dit was geen punt voor de wederom vriendelijke chauffeur. Dit was trouwens de derde keer dat wij zonder problemen van/naar Schiphol gingen met TCR !
Sterke punten
Op tijd, behulpzaam en vriendelijk !
Zwakke punten
Geen !
Prima service en stipt op tijd
We hadden 22 september een taxi nodig naar Schiphol om 04:30 uur. Ik reserveerde bij Taxicentrale Rijnland. Later las ik reviews op deze website en werd wat ongerust. Geheel ten onrechte bleek. De taxi arriveerde 5 minuten voor de afgesproken tijd. De chauffeur wachtte rustig in de taxi tot we buiten waren. Tijdens de rit onderhield hij ons over zijn eigen ervaringen met onze vakantiebestemming.
Kortom: een heel positieve ervaring met dit taxibedrijf.
Sterke punten
Stipt op tijd, prettige rit, goede prijs.
Zwakke punten
Geen.
Onprofessioneel
Vanochtend had ik een taxi besteld om 10 uur. De taxi arriveerde 9:50, het is maar 10 minuten, maar die hadden we net nodig om onze tassen van boven te pakken. De chauffeur reageerde geirriteerd en onvriendelijk alsof wij iets fout deden, terwijl de taxi te vroeg was.
Tijdens de rit zat de chauffeur meer op zijn telefoon dan dat hij op het verkeer aan het letten was. Naar mijn mening is dat gewoon weg gevaarlijk, maakt niet uit hoeveel rij ervaring iemand heeft. Door deze onoplettendheid gaf hij fietsen bij het eind punt geen voorrang waar hij dat wel had moeten verlenen.
Erg jammer.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onoplettend
Onvriendelijk
Zit op telefoon tijdens het rijden
Taxicentrale Rijnland stort geld niet terug
Ik ben ontevreden over de service van dit bedrijf. Ik heb een rit geboekt van Leiden naar Schiphol en deze betaald met IDEAL. Binnen vier uur zou ik een definitieve bevestiging krijgen van deze rit. Pas vele uren later heb ik een mail ontvangen waarin aangegeven stond dat ze de rit niet konden uitvoeren.
Ik heb meerdere keren gemaild en gebeld om aan te geven dat ik de betaalde 35 euro teruggestort wil krijgen. Op de mails heb ik geen enkele reactie gekregen en via de telefoon is mij gezegd dat het bedrag direct overgemaakt zou worden. Inmiddels zijn we 3 dagen verder en heb ik nog niks gezien. Ik ben nu in afwachting van een reactie om de door mij ingediende klacht.
Oplichters, strafbare feiten Taxi Rijnland
Taxi besteld bij Rijnalnd voor heen en terugreis. Via iDeal ook deze twee ritten betaald. Kreeg melding dat er geen chauffeurs beschikbaar waren. Gevraagd om te veel betaald bedrag terug te storten. Nooit meer iets van Taxi Rijnland gehoord.
Diefstal of oplichting of verduistering opf alle drie zal mij een worst zijn.
Klacht gestuurd aan:
Stichting Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer
Postbus 19365
2500 CJ Den Haag
T: 0900- 202 1881
[email protected]
www.taxiklacht.nl
Zij brengen kwaliteit van de taxibranche in kaart.
Hun rapportages zijn openbaar.
De gegevens in deze rapporten zijn anoniem. Wij hopen dat deze werkwijze zowel de taxibranche als de reiziger ten goede komt..
Taxi Rijnland verrekt het om te reageren.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Verduistering van vooraf betaalde taxigelden