Ik heb via het internet een reservering gedaan bij Taxi Rijnland voor vervoer naar Schiphol vanaf twee ophaaladressen. Bij ophalen op het eerste adres was het bij de chauffeur niet duidelijk dat hij naar een tweede adres moest. Hij reageerde chagrijnig en mopperde flink toen hem gezegd werd dat we dit echt gereserveerd hadden. Toen we uiteindelijk met z'n achten in de taxi zaten hebben we geprobeerd een praatje te maken met de man maar hier had hij duidelijk geen zin in. Bij aflevering op Schiphol moesten wij een beduidend hoger bedrag betalen dan afgesproken; gemeld werd dat ze dit gingen uitzoeken en dat e.e.a. bij het ophalen gecorrigeerd zou worden. We hebben de man nog wel een fooitje gegeven omdat we het voor hem vervelend vonden dat er een misverstand was over de prijs.
Bij aankomst op Schiphol (zaterdagavond/zondagochtend om 00.30 uur) heb ik naar het nummer gebeld wat vermeld staat in de uitleg: hoe te handelen na aankomst. Er werd mij op onbeschofte wijze gemeld dat de boeking was geannuleerd. Toen ik om uitleg vroeg werd er alleen gezegd dat er geen rit gepland stond en dat onze reservering was geannuleerd door Taxi Rijnland zelf. Verdere uitleg werd niet gegeven. Wij hebben een andere taxi moeten regelen. Op maandag heb ik opnieuw naar de centrale gebeld om uitleg te vragen. De centralist was wederom zeer onbeschoft en meldde mij dat de chauffeur ons niet meer wilde ophalen omdat wij ons zouden hebben misdragen in de taxi naar Schiphol toe; alle chauffeurs zouden ons niet meer willen ophalen! Ik heb geprobeerd een normaal gesprek met deze man te voeren, dit was niet mogelijk. Hij bleef onbeschoft en hield ook vol dat alles onze schuld was. De bevestiging van de prijs hebben wij verkeerd gelezen, het tweede ophaaladres zou niet gemeld en wij zouden onbeschoft zijn geweest. Toen ik tegen de centralist zei dat het toch normaal is dat je een uitleg vraagt als je meer moet betalen dan was afgesproken reageerde hij met de volgende opmerking: Tja, sommige mensen krijgen een hartaanval als ze 25 euro meer moeten betalen. Volgens mij kun je op deze manier geen bedrijf runnen. Wij hebben zelf ook een bedrijf, als ik mijn klanten op deze manier te woord sta rent iedereen hard weg! Ik raad iedereen af om zaken te doen met deze taxicentrale, ze beloven gouden bergen maar komen dit totaal niet na en je krijgt nog een grote mond op de koop toe.
Zwakke punten
Komen afspraken niet na en onbeschoft personeel. Dit weet je niet al je via internet reserveert.